Långhelgen

Nu är det såhär att jag har lätt att bli förvirrad, och mycket riktigt. Så var det igår! Jag hade inte riktigt tänkt så långt att torsdag och fredag var lediga dagar. Så precis som vanligt ställde jag klockan på 06.00 och gick upp halv sju. Började göra mig iordning efter en natt med många läskiga drömmar och allt kändes ändå rätt bra. Förkylningen som jag åkte på att börjat avta och sedan när min mor kom upp så kom jag på att just ja, ledig dag. Jag hade alltså kunnat sova ett par fler timmar. Usch vad hemskt, varför måste det vara så krångligt för? Hur som så var det ganska lugnt ändå, var rätt utvilad. Sedan klädde jag på mig och kom på att det var ju faktiskt en massa saker jag var tvungen att ha.. som tur var så hade nova lund öppet fån 11-17 så jag och mor begav oss dit. Självklart fick jag köra! Det är så skönt att kunna göra det, dock är det sex månader kvar till körkortet men jag är ändå på god väg! Härligt.
Nova är ju inte så stort men man kan ändå hitta en massa saker och alltid så springer man på någon som man känner och inte var de något undantag igår. Ewelina var där med sin lillebror och vi har inte setts nu på ett tag så det kändes mycket skönt att träffa henne. Och för att återigen säga att jag är förvirrad så såg jag en kille som var så oerhört lik en killkompis till mig att det var nästan läskigt. Jag tänkte nästan gå fram men hann stoppa mig själv sekunden strax innan. Tur var väll det eftersom han stod med sin fru och sina två barn .. Hade blivit en konstig stämning där haha
Hur som så såg jag ut lite tröjor och skor, vi hade inte riktigt den tiden att springa runt så länge. Så det blev två par shorts, hårfärg och lite annat pick&plock.

Shorts från H&M finns i flera färger. Hårfärg från Kicks


Sen kom vi hem och till min stora förvåning så gick min favoritfilm Alfie på tv. Good vad jag älskar den filmen! Har sett den nästan 100 gånger om. Och egentligen så är den ju inte så bra, den har en halvbra handling och halvbra skådisar. Så jag vet egentligen inte vad som är speciellt med den men den är verkligen älskvärd. Att se en man gråta får en att få småtårar i ögonen .. haha usch vad hemskt!
Efter filmen så högg jag tag i datorn och spanade runt lite, as usual så var det inget spännande så jag kollade tv tablån. Då var det två "helt okej" filmer som gick på kvällen, Dirty Dancing 2 och Du jag& Dupree. Har sett båda men det fanns ju ingenting annat, så jag valde att kolla två filmer samtidigt. Det är svårt, men det går. När den ena har paus så kollar man på den andra osv. Till detta så blev det torsdags snacks i form av:



Alltså hade jag en lugn torsdag, och idag har jag inte heller gjort så mycket. Vaknade, hade fått mina kläder strukna, målade både tå och fingernaglar, läste lite italienska och lite chic. Så nu sitter jag och väntar på att mami ska komma hem så hon kan färga mitt hår och sedan är det fix som gäller. Hoppas på en bra kväll.
God it's good with långhelger!
PUSS/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0