Love life

Åh det är söndag och jag känner mig riktigt på hugget. För en gångs skull! Jag klev ur sängen vid nio idag och satte mig direkt med det resterande plugget. Naturkunskapen är näst intill klar (oh vilken lättnad) hade den oturen att hälften av arbetet hade försvunnit så jag var tvungen att skriva om den delen, men det gick ändå bra! Sedan var det bara att hugga in i Turismen som vi har prov i nu i veckan, inte världens bästa men anyway. Nu sitter jag här, mellan varven lyssnar jag  musik/ sitter vid datorn och den andra delen så pluggar jag italiska OCH matematik. Jag måste erkänna det, känner mig som superwoman idag! Kanske är det bara det att jag har absolut inte gjort någonting annat än att lata mig den tidigare delen av helgen, who knows? Inte jag! Skönt iallafall, samtidigt som jag gör detta så försöker jag också hitta en bra vägbeskrivning in till min praktik och så ska jag planera min vecka också .. Det är mycket att tänka på nu, sista veckan .. jisses vad tiden har gått fort. Ett år .. det har gått så snabbt, sedan har det också vart ett mycket lärorikt och kul år och jag måste säga att de är det bästa året på länge och två år till med nyfunna vänskaper. Det sitter inte fel!

Helgen i sig var underbar, efter skolan i fredags mötte jag upp Linus och han skulle köpa lite skor och solglasögon och så, och den jäkeln åker bort imorgon. Lucky him! Sen så åkte jag hem och la mig på soffan och somnade snabbt som bara den! Det trodde jag inte, men jag blir alltid trött när det är mycket att göra .. Sen efter de vaknade jag och åt och bestämde mig för att jag skulle åka hela vägen ut till höör för att träffa upp min käre Vicki. Jag kom dit vid halv nio och vi började med att prata och sådär, gick till hennes pojkväns kompis så var vi där hela kvällen. Helgalen kväll, men ack så trevlig! Det skulle jag absolut kunna tänka mig att göra om haha, dock inte dagen efter. Eftersom våra kläder var blöta sedan tidigare på kvällen så fick jag låna ett par shortsliknande saker haha, och så skulle jag ta mig hem också .. allt var eländigt men tack och lov så skulle vicki in till Malmö och jag fick skjuts av henne och hennes mor. Kärlek till dom! Kom hem, och jag kom ändå hem vid 8 på en lördagmorgon (!) och där sitter min mamma och lillebror. Min lillebror är tre år och sover max fem timmar per natt .. Fy vad jobbigt. Pigg som bara den var han och jag var jättetrött eftersom det blev inte så mycket sova. Hur som så tog jag bussen ner till centralen för att hämta min cykel (planen var egentligen att jag skulle ta tåget från höör vid 00.45) men icke! Kom ner till centralen och allt var frid och fröjd, jättetrött begav jag mig hemåt och tog plats i soffan och somnade och sov till klockan fem. Helt underbart!
          


Sen var det bara att gå upp, duscha, käka och sedan tillbaka i soffan för att kolla två American Pie-filmer. Först var det Bandcamp som är hysteriskt rolig, som sedan följdes av The naked mile som inte är fullt lika rolig, det är mer "kärlek" i den.
Och goddamn vad Ross Thomas är snygg


Efter att dessa filmer var slut så hade jag en massa överskottsenergi i kroppen och slog över till Svt där Eurovision 2009 gick. Även om jag inte hade följt hela, och inte hört alla låtarna så kan jag inte säga att jag tycker att rätt låt vann. Han var duktig, det var han, men det är inte riktigt "min stil" av låtval. Jag kan inte heller säga att Malenas låt skulle vinna, men som boende i Sverige så hoppas man ju alltid att det vinner. Arash som också är Svensk,men tävlade för Azerbaijan hade en lite härlig låt också. Menmen, man ska väll vara glad för att ett skandinaviskt land vann och inte något avlägset i tomma intet!
Vad tycker du? Vann rätt låt?

PUSS/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0