Whaaaat?

Ja nu så har jag vaknat upp till verkligheten hehe, nämen jag har legat och spanat l'ultimo bacio (den sista kyssen) jag har sett den förut, eftersom jag har den hemma, men på engelska och den engelska versionen. L'ultimo bacio är den italienska versionen. Båda filmerna har samma handling, dom är lite annorlunda från varandra.
Den sista kyssen handlar om fyra par i 30-års åldern. Dom gör allt för att hålla ihop livet så som barn, familj, drömmar och självklart kärleken.
Huvudpersonerna är de två som är i ett förhållande och väntar barn. Han träffar då en 12 år yngre tjej, (han är 30 och hon är 18) han slits då mellan de båda kvinnorna. Hans vän är inte i närheten av att stadga sig, hans andra vän är gift och pappa, hans sista vän är en man som gör allt för att slippa ta ansvar för sig själv och de andra.
Där har ni filmen kort och gott, fin film faktiskt. Den väcker många åsikter dock!

Hur kommer det sig att det är så att män mellan 25-30 oftast VÄLJER att träffa en tjej i 18-20års åldern? Det brukar inte hålla särskilt ofta, men det är som om det är en thrill för dem, någon som är ung och spännande?
Det brukar ofta vara så att småtjejer från 14-17 gärna väljer någon som är lite äldre och då handlar det ju inte om en 10 år, på sin höjd är det väll 5 år eller något sånt.
Men egentligen är det inte många rätt man sätter om man träffar någon som är på ett helt annat stadie i livet, dvs, någon som är närmare 30 och påväg att entra familjelivet? Helt statistiskt är det ju så, både kvinnor och män "gör det" runt 30 snåret.
Är det någon som faktiskt vill gifta sig och skaffa barn vid 20? Personlig åsikt, sen får folk tycka och tänka vad de vill, jag hade inte velat skaffa barn, man och hus och allt vad det innebär att vara i ett "seriöst" förhållande. 
Jag säger dock inte att det är fel att träffa någon som är äldre, det beror ju helt på vad personerna har för värderingar här i livet. Är man då på samma plan, han har inte riktigt växt upp eller hon är mer lillgammal så kan man ju satsa.
Men om man ser det så, är ålderskillnaden helt annorlunda när man själv då närmar sig 25-30 och träffar någon som är 12 år äldre. På något sjukt vänster är det någelunda okey att träffa en äldre man då, eftersom då vet man redan så mycket om livet och allt vad det innebär, man har också hunnit "leka av sig", Stämmer detta?  
I mina ögon, om man går tillbaka till filmen då, så tycker jag att det är jättefel att om man är i ett förhållande med sambo och är påväg att få sitt första barn träffa någon alls, förutom frugan då! 
Något som man inte tänker på är att tjejer i en yngre ålder oftast har många starka känslor i kroppen, och om man då träffar någon som är äldre och har ALLT vad man vill ha av "Mr.Dreamy" och blir jättekär så är det relativt jobbigt att ta sig ur det. Har jag fel så rätta mig! Nu tror jag att jag har sagt det jag ville, och som jag sa. Vill man ha en kille som är äldre så är inte det fel, alls, om man tror på samma saker och vill samma saker!

Bjuder på l'ultimo bacio sången :


Stay tuned för att veta vad jag "begär" av Mr.Stdreamy! ;)
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0